onsdag 23 oktober 2013

Dagens projekt!

Jag som lovade att blogga igår kväll... har ingen karaktär för det här :)
Jag går mest runt hemma nu och väntar på lilla bebisen. Är helt ärligt rätt trött på att klampa runt som en tjock elefant. Jag vill kunna göra saker, röra på mig. Blir tokig! 

Gårdagens projekt blev i alla fall att få upp spindeln, lampan alltså. Jisses vad tung den var.

Vi har även fått upp mina tavlor samt tidskriftshängaren i köket. Blev kanon!

Tavlorna eller litografierna köpte jag på Nordiska galleriet i Stockholm. 
"PA & Co-Större än en kokbok är tre olika litografier; banana, ägg och limone skapade av Moa Bartling och Sebastian Bacigalupe.
 Litografierna, med sju recept per blad, har kommit till med inspiration från restaurang PA & Co."

Bild: Bythecity


Bild: Bythecity

Nu måste jag bara åka och köpa 16 glödlampor som lampan sväljer. Ska bli kul att se hur den lyser när allt är på plats. 

Idag är det hallen som står på tur. Trädet från Swedese har hängt med länge och kommer från min tidigare lägenhet. Nu beställde jag även den lilla varianten, tror det kommer bli toppen i hallen!
Gubi spegeln har även kommit upp på väggen där den ska hänga.

Bild: Bythecity

Bild: Bythecity

Det här med skoställ!
Varför finns det inga snygga skoställ?
Jag har letat runt som en tok och blir lika besviken varje gång jag går in i en butik och håller tummarna att jag ska hitta något snyggt. I helgen tror jag dock att jag hamnade rätt :) 
Någon som köpt något från Danska Frost?

En vit sådan tror jag blir perfekt under spegeln! Fungerar även som ett tidningsställ om man skulle tröttna. 

Bild: www.frostdesign.dk

// Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar