söndag 17 mars 2013

Ännu mer Zetas

Dagarna bara springer iväg för tillfället. Snart är det påsk och sen hoppas jag att våren är i full gång.

Vi var på middag hos några vänner för ett par veckor sedan som för något år sedan byggt nytt hus. Både jag och frun i huset tycker mycket om blommor och fina trädgårdar så en diskussion om detta sattes igång. 
Varje vår/sommar har dem planterat nya växter i trädgården och drömt om ljuvliga platser på tomten. Då kunskapen inte varit den bästa har många nya växter tyvärr dött pga felplacering och/eller dålig skötsel. Nu i efterhand ångrar dem sig att dem inte tog hjälp av någon kunnig från början som grovt planerat trädgården så att så få växter som möjligt placeras fel och inte överlever. 

Zetas trädgård är absolut den finaste handelsträdgården jag känner till. Jag har i många år åkt dit bara för att äta en god lunch och gå runt och njuta av stämningen. 
För några veckor sedan bestämde jag mig därför att ta kontakt med Zetas för hjälp med just vår trädgård. Om ca 3 veckor kommer en av deras trädgårdsdesigner på hembesök. Ska bli otroligt spännande att se vad som kommer att hända. 

Bild: Bythecity

Bild: Bythecity

Underbara Victoria Skoglund som är ägare av Zetas trädgård har börjat blogga. Kolla in hennes blogg här!

// Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar