söndag 24 mars 2013

Lister

Har legat i sängen sedan i torsdag, helt utslagen i influensa. Har tyvärr inte blivit något bloggande under denna tid då jag knappt orkat ta mig från sängen till soffan.

Vad kul att så många har hittat till min blogg förresten :) 
Huset är på g och snart sätter bygget igång på riktigt. Grunden på huset börjar fixas om ca 3 veckor. Sen är målet att allt ska gå i raketfart! 

Till påsk åker vi ner till västkusten. Vi ska förbi Varenna och kolla på köket som vi eventuellt ska beställa. Det står mellan ett kök från HTH eller det jag tidigare visat från Varenna/Poliform.

Jag och A hade en diskussion tidigare gällande lister. Känns som ett litet beslut av alla stora som ska tas men även alla små saker ska beslutas. Vi bor nu i en sekelskifteslägenhet inne i stan. Jag älskar den stilen. Djupa fönstersmygar, högt i tak, breda golvlister och stor rymd i alla rum oavsett storlek. Jag är nog lite rädd för att huset ska bli för modernt. För stelt!
Vi har därför valt att ha en takhöjd i huset på 2.80 m och jag fick igenom mitt önskemål om breda golvlister :) Tänker mig en blandning av modern och gammalt.

Så här ser vårt vardagsrum ut i lägenheten. 

Bild: Bythecity

// Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar