söndag 29 december 2013

Mässing i våra hem..

Hoppas ni har haft en bra jul alla läsare. Nu är det snart ett nytt år också! Tiden går allt bra snabbt..

Fick ni några fina julklappar? 
Jag fick riktigt bra julklappar i år, allt har kommit till nytta :)

Till en helt annan sak, jag måste verkligen vara långt efter många av er, Instagram, vilken jäkla grym inspirationskälla! 
Jag har haft Instagram länge men nästan aldrig varit inne. Häromdagen tog jag mig dock tiden och började söka på olika hashtaggar och blev helt såld! 
Satt i soffan och kikade runt och det första jag såg var t.ex krukan/vasen Hortus mässing från Svenskt tenn som stod i fönstret. Jag testade att söka på Svenskttenn och poff, över 9000 upplagda bilder. Nu vet ni vad jag gör när lilltjejen sover ;) Det jag gillar mest är att det är privatpersoner som lägger upp de mesta bilderna så det blir så "på riktigt".

Mässing förresten, vad tycker ni om det? 
Det måste ju vara årets julklapp när det kommer till inredningsdetaljer, alltså något som är gjort i mässing..

Här kommer några favoriter från Svenskt Tenn: 



Skultuna är ju också kända för sina mässingsföremål. Vilken är din favorit? 



Dagens uppdrag blev att rengöra mina två ljusstakar som just kommer från Skultuna. Jisses vilken skillnad, se själv! Den högra är rengjord på bilden nedan. Sa jag att jag är mammaledig ;)

Bild: Bythecity

// Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar