tisdag 30 september 2014

I vår trädgård..

Efter att ha vilat ett bra dag från trädgårdens "måsten" så började vi med slänten häromdagen som så här långt bara fått ligga orörd. Mmm, precis, helt idiotiskt för jisses så snabbt ogräset är där och breder ut sig!

Hur som helst. Blomsterlandet i Nacka började sin rea i fredags på perenner, buskar och träd så jag åkte förbi en sväng för att någonstans påbörja planteringen i slänten. 

Lilla Audin fylldes snabbt och på vägen hem såg det ut som en mindre djungel i bilen.. :)

Det fick bli revsuga, skuggröna, lågt och högt gräs, bergtall, stäppsalvia, alunrot, perenn ljung..osv...

Bild: Bythecity


Bild: Bythecity

Hela idén är ju självklart att allt ska vara marktänkande när växterna vuxit till sig så vi slipper rensa ogräs. Håller i alla fall tummarna för att alla växterna ska trivas i slänten!

Jag fick även med mig ett träd jag länge tyckt om. Jag fullkomligt älskar Kungsträdgården när dem japanska körsbären blommar där. Det är ju visserligen under en otroligt kort tid, men så vackert! Så med mig hem följde även ett litet träd, ett japanskt prydnadsträd vid namn Kanzas. 
Blomtiden är ju som sagt otroligt kort men jag tycker faktiskt även att trädet är fint utan blommorna. 

Så här ser bladen ut nu på vårt träd.

Bild: Bythecity

Bild: Bythecity

Visst har bladen en fin färg? Super läckert mot vår svarta fasad.

Nu är det bara att hålla tummarna för att allt hinner rota sig någorlunda innan kylan slår till på riktigt. 

Ha en fortsatt fin dag!

// Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar