söndag 15 september 2013

Inredning

Hur kommer det sig att vissa har sådant intresse för inredning och andra inte?
 Inte vet jag, men jag minns så väl när jag skulle flytta hemifrån första gången. Vilken dröm! 
Redan veckor, om inte månader innan köpte jag några lådor från Ikea som jag hade under sängen och fyllde med massa små inredningsdetaljer. Ljuslyktor, handdukar, köksredskap m.m. Jag låg och funderade på hur allt skulle se ut och vilken känsla det var den dagen då jag väl flyttade. 
Sen har det bara följt med mig fram tills nu. Vänner som lagt flera tusen på att gå ut och festa varje helg, köpa dyra kläder m.m. Jag sparade pengarna och blev alldeles lycklig när jag kunde köpa något fint till min lägenhet. Konstigt det där, men alla är vi olika och kanske lika bra det :) 

För några veckor sedan beställde vi en lampa som ska hänga över vårt matbord samt två barstolar.
Vad tror ni om denna kombination?

Som matbord ska vi ha Bermuda bordet från Asplund

Bild: www.asplund.org

till bordet tänkte jag att vi ska ha mina stolar från Kartell, Louis Ghost.

Bild: www.kartellsverige.se

över matbordet ska denna galna lampan hänga

Bild: www.rum21.se

bakom matbordet ligger ju köksön som vi kommer ha två eller tre barstolar vid. Hoppas dessa från danska Hay blir bra :)

Bild: www.hay.dk

// Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar