söndag 8 september 2013

Listning

Hoppas ni har haft en bra helg!

Dagarna verkligen bara springer förbi nu. Jag hinner knappt blinka så är det kväll och en ny dag därefter.
Jag har nog kommit in i någon slags graviditetsdimma tror jag. Har jobbat 12 timmars dagar på jobbet nästan varje dag och på helgerna är det också fullt upp. Nu är det bara veckor kvar till lilla bebisen kommer och jag har verkligen massvis av saker jag vill hinna med innan. Både jobb och saker som jag vill ska bli klart hemma.

Vi har varit ute i huset en sväng i helgen och A håller på att göra klart altanen på framsidan och jag målade klart det sista på friggeboden (förutom baksidan som vi får ta till våren).

Snickarna gjorde ju som sagt sin sista vecka nu. Det händer så mycket roligt nu varje dag!
Foder och lister är klart för målning. Köket är på plats och vi väntar nu bara på de sista vitvarorna samt bänkskivan som ska komma om ca 1 vecka. 

Målarn har målat en gång med färgen vi ska ha i 
allrummet/tv-rummet. Känns riktigt bra. Längtar bara till han har satt upp min favorittapet "boktapeten" också. Den ska vara på väggen vid fönstret.

Bild: Bythecity

Vi diskuterade länge taklister som jag nämnt tidigare. I början ville inte A ha några lister alls. Efter några olika idéer fram och tillbaka blev det taklister ändå. A kom med ett förslag att vi skulle ha belysning bakom en framdragen taklist längst fönstren. På bilden nedan ser ni hur vi gjort. Nu ska bara elektrikern sätta dit en ljusslinga och därefter blir det gardiner som fästs i taket så skenan blir osynlig bakom listen.

Bild: Bythecity

Bild: Bythecity

Köket är som sagt på plats, ser dock rätt trist ut nu. Bänkskiva, vinkyl, ångugn och fläkt ska på plats. 

Bild: Bythecity

Jag är så imponerad av min A :) Nu är snart altanen klar på framsidan också. Förstår inte hur han kan kunna så mycket! 

Bild: Bythecity

// Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar