onsdag 5 februari 2014

Stora badrummet

Nu har jag äntligen en vettig kamera att använda. Tänkte att jag ska försöka fota alla våra rum i den mån som jag kan :)

Börjar med mitt och A:s badrum. 
Så här såg planen ut från början, är inte riktigt säker på om storleken stämmer som på bilden men något liknande i alla fall.


Bild: Bythecity

Toaletten ville vi ha lite avskilt från övriga inredningen så vi valde därför att sätta en glasdörr (frostad) in till toaletten. Dörren är av frostat glas för att släppa igenom dagsljuset från det lilla fönstret som sitter ovanför toaletten. 

Det är två skjutdörrar in till badrummet. Dörren till vänster leder ut till sovrummet och det är även via den dörren vi går in. Dörren som syns längs ned på bilden ovan är skjutdörren in till garderoben.

Bild: Bythecity

Vi har gott om förvaring i skåpen då vi valde att sätta ett högskåp för mediciner m.m. Jag ångrar inte en sekund att vi satte in ett dubbelhandfat, det är verkligen praktiskt!




Bild: Bythecity

 Vad glad jag är att vi även ändrade belysningen ovanför spegeln i sista sekund, dem lyser så mycket finare än vanliga glödlampor som var tanken från början.

Här kommer lite info om inredningen.

Toalett samt badkar: Duravit
Handfat/komod samt högskåp: Aspen
Spegel: Måttbeställd med färdiga hål för belysning
Belysning i spegel: Flos
Glasdörr, glasvägg samt handdukstork: INR
Handfatsblandare, dusch samt badkarsblandare: Mora armatur

På golvet samt väggen bakom duschen är det carrara marmor 30*30 cm. På väggarna valde vi att sätta vita matta stora laserskurna plattor 60*30 cm. 


// Isabelle

3 kommentarer:

  1. SÅ vackert och fräscht badrum! /Jennie

    SvaraRadera
  2. Ljust och fräsch. Marmor är så vackert och levande. Fin duschhörna också.

    SvaraRadera