måndag 14 april 2014

Odlingslådor

Hoppas ni alla mår bra! 

Bloggen har legat lite i vila ett tag men jag ska försöka se till att skriva lite mer igen.

För er som fortfarande följer min blogg kommer jag från och med nu skriva lite mer om oss och vår trädgård och när det gäller huset kommer det bli lite mer inredningsdetaljer. 
Ja ni förstår :)

Vi är som sagt i full gång med trädgården. Andreas är snart klar med den stora trappan framför huset. 
I helgen skapades två stora odlingslådor av resterande panel från huset. 
Platonmatta införskaffades som vi i påsk ska klä lådorna med invändigt för att utesluta fukt så plankorna inte ruttnar så snabbt. 



Andreas satte ihop en låda på nolltid och jag stod för målningen.

Här ser ni, panelen från huset samt trallvirke för att få dem stabila. Tager vad man haver :)


Så här blev dem målade och redo för att flyttas till sin rätta plats. Dem ska isoleras, kläs med platonmatta och därefter fyllas med jord. 
Åh som jag längtar efter att skörda egna grönsaker!


Nog om köksträdgården!

Avenbokhäcken är klar! Kommer bli så himla fint när den vuxit till sig.

Jag har inte fotat häcken än men lovar att återkomma med bilder på den. 

Apropå vår, vi har fått vår första leverans av utemöbler från Artwood. Ångrar inte en sekund att vi valde dem. Älskar dem redan! Nu väntar jag bara på lite riktig värme!

Det var regn och rusk när leveransen kom men vi trotsade regnet jag och Molly och packade upp det mesta. 

Återkommer även här med bilder på resultat.



// Isabelle 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar