onsdag 26 mars 2014

Perenner

Ni känner säkert till känslan då man vill så mycket på en gång men samtidigt inser att det bästa är att ta en sak i tagen? Precis så känner jag med trädgården nu..
Jag vill vara klar med allt men samtidigt tycker jag det är så otroligt roligt så det får gärna ta lite tid. 

I helgen planterade jag dem första kryddorna i krukor. 
På dagarna står dem på trappan utanför köket, men på nätterna tar jag in dem då det fortfarande är frost vissa nätter.

Jag låter säkert som en gammal mormor nu men det är ju fantastiskt kul att se växter växa till sig..

Haha mitt nya intresse som mammaledig, trädgård!

Perenner!? 
För snart två år sedan hade jag ingen aning om vad det var.. Jag trodde det var en blomma som rosor typ.. ja ni förstår, så mycket kunde jag om blommor och växter :)

Nu åker jag och Molly och kollar på växter säkert en gång i veckan och jag läser massvis av tidningar och följer bloggar på nätet om just trädgård. 
Jag är fortfarande helt nollställd gällande mycket men lär mig varefter tiden går. 

Min kommande plantering i trädgården är backtimjan som ska planteras i sprickorna i berget utanför entrén. Så vackert :)




// Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar