måndag 12 maj 2014

En trevlig helg

Dagarna går liksom lite ihop med varandra när man är mammaledig. Men att längta till helgen gör jag fortfarande då vi kan umgås hela familjen under lördag och söndag!

Började lördagmorgonen med att åka till Gateau i Ektorp och köpa hem goda smörgåsar. Deras surdegsbröd är bara så gott!!

Höll mig duktigt från att köpa hem den godaste bullen dem har, butterkakan. Testa den om ni inte redan gjort det :) 

Bild: Bythecity

Gästhuset är äntligen städad och bäddad för gäster! 
Nattduksbord samt rullgardiner måste inköpas samt att jag ska ta ut lite prydnatsgrejer. Sen är det nog fullt beboligt för vänner!

Bild: Bythecity

Förra helgen rullade vi lite mer gräs, denna gången mot vägen samt att vi höjt upp ett lite område som satt sig (marken har sjunkit) sen vi rullade förra året. 
Hoppas att det blir bra denna gången! 

Bild: Bythecity

A fixade även till soptunnorna vid vägen. Jag tycker dem är så fruktansvärt fula så dem fick sig ett litet bås att bo i. A snickrade och jag målade. Snabbt som tusan gick det. På två timmar var nog allt klart. 

Bild: Bythecity

Om vi känner att vi någon dag inte har något att göra (har nog inte hänt sen vi flyttade till hus), ligger det en fin hög ved som behövs klyvas på baksidan. Vi kommer aldrig vara sysslolösa så länge vi bor här :)

Bild: Bythecity

Avenbokhäcken hoppas jag snart blir grön och tät. Allt ser så grått och tråkigt ut nu. 

Bild: Bythecity

Som kantsten runt grusinfarten har vi ju satt storgatsten. Riktigt fint blev det. Vi måste fylla på med lite mer grus på vissa områden men det tar vi och gör om några dagar. Nu är i alla fall dem stora projekten klara :)

Nu vaknade lilla tjejen, grötdags och sen träning. 

Ha en fin dag!

// Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar