fredag 16 maj 2014

Utanför Entrén

Hopp, sommarskorna är ute från garderoben, flipflops! 
Det ska gå snabbt att gå ut i gräset, gruset och på altanen.

Bild: Bythecity

Åt lunch med mamma häromdagen på Urban Deli i Sickla, riktigt god mat! Bor ni i närheten, åk dit!

Hur som, hittade liknande skärbrädor på Åhlens som jag visade bild på i ett tidigare inlägg. Den fanns i tre olika storlekar. Jag tog den minsta samt den mellersta. 
79 kronor respektive 169 kronor

Fanns även en större size 90 x 30 cm för 599 kronor. Var lite väl stor för mig att släpa hem men den hade passat fint som bricka på köksön.

Bild: Bythecity

Precis utanför köket på trappan står några örter jag planterade för någon månad sedan. I början var jag ambitiös nog och tog in dem varje kväll men efter tag blev dem kvar ute även över natten. Citronmelissen blev lite arg på mig när kylan kom men har fått fart nu igen :)

Bild:  Bythecity

Nedanför trappan står ju mina två odlingslådor. Nu ni har allt tittat upp från jorden.

Bild: Bythecity



Bild: Bythecity

Okej, några är fortfarande lite blygsamma men krondillen bl.a har växt med raketfart. Dillen var typ den enda som inte syntes för ett tag sedan och nu har den växt om både ruccolan och tagetesen.

Tips, se till att inte ha en stor Björk i närheten av er köksträdgård om ni inte vill att den ska fyllas med skräp. Jisses så det flyger ner grejer ;) 

Nu ska vi ut i solen!

// Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar