torsdag 16 april 2015

Gardinprojekt

Håll i er, jag har fått energi någonstans ifrån.. Mår fortfarande inte helt 100 men börjar se slutet på denna graviditet. Har varit en riktig utmaning att vara hemma med vår dotter samtidigt som jag mått så dåligt som jag gjort. Ska bli underbart att snart vara tvåbarnsmamma och få njuta med två små småttingar!

Hur som, har beställt gardiner idag till vårt vardagsrum. 
Vi har verkligen dragit ut på detta i över ett år men nu äntligen. 

Vi har ju skjutit fram taklisten som jag visat tidigare och bakom listen ska det sitta en takskena som gardinerna ska fästat i. 
Vår takhöjd på 2.80 meter har gjort att vi inte kan köpa gardiner var som helst då dem flesta jag hittat i det tyg vi vill ha varit för korta.
Hittade till slut en butik/ateljé vid namn Gardinmakaren som ligger i Hammarby sjöstad. Svängde förbi häromdagen och fick så himla fin hjälp. 

Kommer bli vitt tyg längst väggen i vardagsrummet. Liknande dessa:

Bild: www.pinterest.com

Bild: www.pinterest.com

Håller tummarna för att det nu blir som jag tänkt mig. Kommer i alla fall bli så mycket bättre än hur det ser ut nu (en vit kal vägg).. Återkommer med resultat när det är klart :) 

// Isabelle


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar