måndag 13 april 2015

Inredningsbutiker i Stockholm

Jag är så otroligt svag för Svenskt tenn. Kan gå runt i butiken i timmar och bara kolla.. 

Har ni någon/några favorit butiker i Stockholm när det kommer till inredning? 

Här är några av mina:
Svenskt tenn
NK inredning
DIS inredning
Svenssons i Lammhult (ligger i Sickla Köpkvarter)
Zara home
R.O.O.M
Länna möbler
Illums bolighus

Jag var inne på Illum för några dagar sedan och blev glatt överraskad över hur mycket fina prylar dem har. Har ni inte varit där inne, gå dit. Ligger mitt emot NK på Hamngatan.
Min absoluta favorit när det kommer till dansk design är ju det klassiska porslinet Royal Copenhagen. 
Tyvärr rätt dyrt men kul att ha något att spara på..

Bild: www.royalcopenhagen.com

Bild: www.royalcopenhagen.com

Bild: www.royalcopenhagen.com

Bild: www.royalcopenhagen.com

Bild: www.royalcopenhagen.com
Visst är det fint?

// Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar