måndag 13 april 2015

Medelhavet..

Tror jag nämnt det tidigare, hur många olivträd och citronträd jag dödat här hemma? 

Mm, förra sommaren hade jag ju två olivträd på takterassen som stortrivdes, fick tom stora oliver, men så fort hösten och kylan kom satte jag in dem och därefter gick det utför. Dem torkade och dog efter någon månad. 

Var förbi IKEA för någon månad sedan och såg att det stod några ensamma citronträd på en hylla. Köpte hem två stycken och tänkte att denna gången ska jag ge dem all kärlek jag kan och förhoppningsvis lyckas hålla dem vid liv tills det går att sätta ut dem. Så här långt har det faktiskt gått över förväntan!

Jag vattnar dem ca en gång i veckan, dem är rätt duktiga på att visa när dem vill ha vatten och varannan gång ger jag dem citrusnäring. 

Jag har till och med lyckats få se några citronen bli till.. :)

Bild: Bythecity

Bild: Bythecity

Bild: Bythecity

Bild: Bythecity

Citronerna ska väll förhoppningsvis bli gula någon gång också men jag ska inte ge upp.. 

I sommar ser jag fram emot att blanda drinkar med egna citroner och mynta.

// Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar