söndag 18 augusti 2013

Deborah Browness

Målarn är ju i full gång ute i huset. Han har iofs precis börjat men det kommer gå snabbt. I morgon börjar även plattsättarn. Om två veckor ska både målarn och plattsättarn vara klara :)

Så det är verkligen dags nu att bestämma oss för vilka tapeter och färger vi ska ha i huset. 

Åkte därför iväg en sväng idag ut till Bromma och besökte Björklund & Wingqvist. Dem har bra utbud på tapeter och alla möjliga märken och prisklasser. Jag hittade en super fin tapet som jag tänkte beställa till vårt sovrum. 

En tapet som jag länge gått och dreglat över är boktapeten från engelska Deborah Browness. Jag tror NK Inredning är den enda affären i Stockholm som säljer den (vad jag känner till i alla fall) men den dyker upp på lite olika ställen samt i diverse reportage då och då. 

Jag kunde inte hålla mig längre så beställde den idag, dock från England där den är betydligt mer "prisvärd" än här hemma.
Vad tycker ni? 

Bild: Deborah Browness tapet

Bild: www.deborahbrowness.com

Den kommer bli så bra i vårt allrum/tv-rum som jag tänkt att vi ska måla i en mörkare färg och tapeten ska få klä en av väggarna som en fondvägg. Rummet kommer alltså bli rätt mörkt men det känns bra att bryta upp dem annars vitmålade väggarna i resten av huset. 

// Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar