fredag 9 augusti 2013

Trädgårdsfix!

Ni kommer att märka är min starka sida inte riktigt att snickra, den delen sköter A alldeles utmärkt :) 
Jag har mest lagt min energi på trädgården och att måla. Senare när det är dags att flytta in kommer jag lägga mycket tid i huset för att få till det så bra som möjligt. Kommer bli en så otroligt stor skillnad att flytta till ett hus på 170 kvm istället för att bo i en lägenhet på 60 kvm.
Som tur är har både jag och A bott i vars en lägenhet tidigare så en del möbler har vi lyckats samla på oss. 

Hur som, här kommer några bilder på det vi gjort de sista veckorna. (Har fortfarande inte lagat systemkameran så bilderna från min Iphone får duga).

Jag började med att plantera en syrenhäck mot vår granne på baksidan. Ja, dem har satt upp en gammal telefonkabel som gräns. Den ska snarast bytas ut till något annat men det var tydligen viktigt att visa vart gränsen går :)

Bild: Bythecity

När jag var klar med häcken och A med alla gipsskivor i huset satte jag igång att måla gästhuset svart samtidigt som A började skruva upp all trall.

Bild: Bythecity

Sen var det dags att höja upp altanen innan brädorna skulle skruvas tillbaka.

Bild: Bythecity


Lagom till att vi nästan var klara med altanen och gästhuset kom A:s föräldrar upp från Falkenberg för att hjälpa till med gräset.

Före:

Bild: Bythecity

Efter:

Bild: Bythecity

Nu är det bara baksidan kvar att måla på gästhuset, ytterdörren (den fula blåa) ska byta ut så fort leveransen kommer på alla dörrar och A ska sätta fast de sista plankorna på altanen.

Sen lämnar vi baksidan och börjar fixa till entrén och slänten på framsidan. Nästa helg ska vi förhoppningsvis även hinna med att börja bygga på altanen som ska vara på framsidan mot vattnet.

// Isabelle

2 kommentarer:

  1. Vad fint det blir, och visst är det skönt med snabbt resultat:-)
    kul att ni också har en 'telefonlinagranne' :-\

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blir!
    Jag och Anders får komma förbi och inspektera live snart :)

    Kram Alexandra

    SvaraRadera