torsdag 22 augusti 2013

Inredning

Åh nu börjar inredningstankarna sätta igång på riktigt. I början känns det som att det är så långt bort men nu börjar det ju faktiskt närma sig. Slutfinishen börjar ta form.
Vi har ingen brådska att flytta utan känner att vi vill ha allt klart innan sängen och det sista flyttlasset går. Deadline är dock att allt ska vara färdigt innan lilla bebisen kommer. 
Vardagsrummet här i lägenheten börjar fyllas med grejer nu, mest barnsaker faktiskt men även lite annat.

Det här med barnrum förresten.. Vi har ju tagit reda på vilket kön det är men det är ju ändå ingen garanti. Så visst hade vi kunnat måla rummet rosa eller blått men det vill jag inte. Jag vill ha det neutralt. Precis som på alla små kläder jag köpt. Jag älskar jordnära färger, beige, grått, vitt, ljusrosa, ljusblått osv.. Skrikiga färger är inte riktigt min grej (kan dock säkert ändras i framtiden).

Har varit inne och kollat på massvis av hemsidor och kom på att jag glömt ZARA HOME kids och H&M Home. Dem har ju underbara saker till barnrum och till relativt skapliga priser. 
Jag har alltid tyckt om IKEA, dem har bra priser och möbler som alltid funkar. Dock blev jag verkligen besviken när katalogen ramlade ner i brevlådan häromdagen, så tråkig! Tyckte inte alls att den var inspirerande..

NG Baby, ni som har barn känner säkert till det märket, sänghimmeln på bilden nedan har vi skaffat oss samt att jag tänkte beställa byrån från Troll. Jag gillar deras produkter! Har även köpt massa sängkläder, skötbädd m.m från samma märke. 

Bild: wwww.ngbaby.se

Förresten, jag ska inte blogga om barngrejer, det lovar jag! Men några inlägg kommer det nog allt bli :)

// Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar