torsdag 29 augusti 2013

Syrenhäcken

Vilken växtkraft!

Jo, jag planterade ju min första syrenhäck för ungefär 4 veckor sedan. 
På ena sidan av huset har det varit vildvuxna syrener som tyvärr inte blivit så omhändertagna på ett par år såg det ut som. Jag gick loss med häcksaxen och klippte ner buskarna ordentligt och såg samtidigt att det fanns massvis av små sticklingar.
Mot ena grannen bestämde vi oss för att vi ville ha en häck så jag gjorde ett försök. 
Jag grävde upp en lång rabatt längst hela sidan mot grannen och la ner ny jord blandat med gödsel. Sen flyttade jag över lite sticklingar som jag först grävde upp, la i en hink med vatten och därefter grävde ner dem igen på den nya platsen.

Trodde aldrig att så många skulle ta sig men jisses vad dem har växt till sig. Nu hoppas jag bara att dem klarar sig över vintern så kommer det nog bli en fin häck mot grannen från och med nästa år :) Inte en krona kostade häcken heller förutom några påsar jord och gödsel.

Bild: Bythecity

// Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar