onsdag 15 januari 2014

Lite om oss..

Nu har det gått nästan 3 månader sen jag slutade jobba och gick på mammaledighet, visst springer bara tiden iväg!

Lilla tjejen bara växer och växer och jag börjar förstå hur ni alla menade i början med att vi ska ta vara på tiden när hon är en liten bebis. Snart är ju Molly en stor tjej ;)

Bild: Bythecity

Ni minns säkert att jag skrev att jag kände mig som en stor flodhäst i slutet av graviditeten? Inte så konstigt då jag nästan gick upp 25 kg. Många av dem kilon försvann rätt snabbt då jag misstänker att det var mycket vätska som samlades i kroppen.. 

Bild: Bythecity

Men jisses vilken mage jag hade i slutet och vilka lår!! :) 

Jag tränade otroligt dåligt under de 9 månader som hon låg i magen, dels för att jag mådde så illa (kräktes i princip minst tre gånger om dagen) men också för att motivationen var i botten. Det var mycket roligare att ut hit till huset och gå och pyssla och fixa. 

Minns så väl när vi skulle rulla gräsmatta på baksidan, herregud vad slut jag var! Tror jag var i sjunde månaden och slet som ett djur för att jag ville att det skulle bli klart! Fint blev det men jisses, tror jag skulle gå sönder efteråt :)

Det här med nyårslöften, visst det fungerar säkert för många men jag skippade det i år. 
Jag ser fram emot ett 2014 av nyttigt god mat, träning (ska börja springa igen), många middagar med vänner, lära känna våra grannar, fixa klart trädgården men framförallt ska vi umgås med vår lilla tjej! 

Bild: Bythecity

// Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar